Saturday, July 26, 2014

HI

As we grow bigger, and older, the lesser we blog lol.


Last month, had dinner with a friend, who's been in the same class for straight 6 primary school years. She seemed so mature when there were only both of us lol.
She talked a lot. She said I always seems emo. She talked a lot into me.

To be honest, that was the only time I'm all honest with my feelings and thinking for a long time. I always hide my feelings. I'm the kind of person with ostrich mindset. I'll run away from problems. Often.
I never speak quite much about college. It's not that fascinating as you think. I've been in college for 1 year. And I pretty much only blog about negative things. Because I don't always feel positive in school.

But now, there aren't much of us who didn't graduate on time. When we're in the class, us the seniors are always in a group. This semester it's kinda like my favourite semester. Because I do make friends. We do connect, we do speak, we do contact. It's not like the past 3 semester, who I may never said more than 5 sentences throughout 3 semester. But we're speaking now.

I can't make friends easily. I can't even look into their eyes for long time lol.
I'm strange, huh?


I started making nails again, yey! I change my nails very often this couple weeks. I think today's is the third I'm wearing in these 2 weeks. I enjoy doing nails!
Now I'm super in love with wearing 2 different colours.

I love that baby blue! My left hand is just gradient pink.

Then this was my second nails. Inspired by cutepolish. I was in the middle of computer class and super bored, went on Googling cutepolish, and tadah! Look from a distance, this did look great lol. But when you're looking up close, you'll see how bad it is lol. But overall I like this design.

My left hand now. Forgive me, I haven't clean up the nails. I'm wearing my newly bought polish from Etude House. The name goes like "nice mint yoo". The yoo as in Korean. This is my bad translation haha! "나이스 민트유", #69. The polish was kinda streaky, which I didn't experienced much from the Play series products. This is weirdly streaky so I have to do polka dots on it to cover the streak marks. I don't want to remove and redo.  And the one on my ring finger is called "firework", "파이어워크",  #112. I applied 2 coat for more opaque effect, because it's hard to get the glitter on the place you want them to be.


On my right hand,
it's like a light tan colour, very natural that is suitable for everyday. It's called "midnight radio" "새벽라디어", #33. I also applied the fireworks on my pinky for a little glitter touch.



I bought them yesterday, and received samples. The samples made me happy despite that I already owned the full size toner lol. But anyways, I think this is my first time getting samples from Etude House. So, yeah! Happy me getting samples!




I finally get time to watch The Fault In Our Stars after finishing the book. I was well prepared, to cry but somehow 2 girls bought ticket beside me. I didn't cry much lol. But a Malay girl cried so hard that you could keep hearing her sobbing during the later part of the movie.
It was good. I got goosebumps when their lines are exactly the same with the book. I also love how they did the details in the movie. But I was looking forward to see Hazel's friend, Kaitlyn. But she didn't appear in the movie. Isaac is kinda hot too lol.
I want to watch this movie again, kinda. This movie is so nice.


I can rewatch the movie I like for million times. Pitch Perfect is my favourite movie at the moment, still. I watched it at least 5 times and the count will keep on going. I like some old Disney movies, DCOM, like Camp Rock. Haha!



Anyways! This is a full post of crap. I'm going to sleep, it's 1:16am. Goodnight!!


Wednesday, July 23, 2014

:(

現在凌晨2點13分了.

我最近真的很常在想 什麼東西變了?
是我自己變了? 還是身邊的人變了?
總感覺 一切的一切 和以前不一樣.

以前的我們 說起話來很隨便 反應很直接
可是現在 我說的話我要過濾 我的反應我要思考
我不能什麼話都說 什麼故事都講 因為你永遠不知道會傳到哪裡去
當你以為不會有第三個人知道 偏偏有第四個 第五個甚至更多人知道
那這樣你還敢什麼都說嗎?

其實我覺得我變了.
我變得猜疑心很重.
當我說了一個東西 別人的回復和反應
我會開始想 這真的是他真心的反應嗎
這句話是真的嗎 還是有在諷刺我什麼
為甚麼他要這樣回復我的話 
我猜疑心真的很重了

感覺不能單純對人了 不再是以前那個
在課室裡講話 想笑就笑了
所有的事情在我腦裡七彎八拐的 變得不一樣了

長大了真的很可怕
我總覺得20歲是一個大坎
一旦跨越那個坎 你就是大人了
你要面對的事情不一樣了
但明明20歲我還是個學生
總感覺東西會變得更不一樣了
所以我沒有太期待20歲的到來 我不想他來
我不想長大  :(

Sunday, July 6, 2014

6-7-2014

I'm back from a 3 days weekend getaway! It is actually very nice to have this because it does help me relax. ;) Cleared my mind in these 3 days.

But now I have to worry about everything.
Mathematics class tomorrow.
English presentation on Thursday.

I seriously hate maths. I see no points of learning it if we're not going to be mathematicians.
But then, I seriously don't want to be super senior for another sem. I need to learn it myself as the teacher's teaching can't really help me wtf.
I guess I have to rely on myself! I hate maths but I need to PASS IT!!!

Just thinking of maths class tomorrow makes me having headache. :/
What if I still fail maths this sem?
What if I still have to retake maths next sem?
What if...........

These just came across my mind.
I'm afraid, I do.

These thinking make me more regret of taking FIA. I seriously hate the marketing department because they made us chose FIA.
But I can't give up now......
I can't simply switch to diploma now.

Oh God.

I don't know what to do.


Anyone like, seriously patient enough to teach me maths?



Damn it.